Muzyczna strona życia
29 marca 2020Muzyka w salonie? Warto!
29 marca 2020Muzyka wywiera na każdego z nas wpływ nie do przecenienia. Teraz dzięki muzyce zarobisz więcej.
Trudno jest sobie wyobrazić współczesny świat bez muzyki. W każdej dziedzinie życia jest przecież obecna; zarówno w sytuacjach szczególnych, jak i tych zwykłych, codziennych.
Każdy z nas lubi muzykę, która – od nastrajania emocji i uczuć, po zwyczajny relaks – daje satysfakcję i stanowi nieodłączną część całości.
Klienci także lubią i cenią sobie bardziej te salony, w których brzmi dobra muzyka. Czują się w nich zwyczajnie lepiej i często decydują się na znacznie więcej niż tylko jednorazowe odwiedziny bądź zakup. Do takiej konkluzji prowadzi analiza wyników badania zatytułowanego „Wpływ muzyki na zachowania konsumentów”, przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Związku Producentów Audio Video (ZPAV).
Oczywistym faktem jest, że wpływ muzyki ma ogromne znaczenie marketingowe. Wpływa na nastawienie klienta i poziom sprzedaży towarów czy usług. Dobra muzyka zapisuje się w pamięci konsumenta jako pozytywny bodziec, często mający wpływ na wzmacnianie więzi i wzajemnych relacji, które procentują także rozwojem biznesu. Muzyka obecna w miejscach usługowych czy lokalach sprzedaży wpływa często na końcowy efekt wizyty klienta. Tam, gdzie jest miła atmosfera, ludzie kupują więcej i chętniej wracają. Do gabinetów, w których tłem jest sympatyczna relaksacyjna muzyka, odbiorcy wracają częściej.
Znaczenie muzyki w miejscach publicznych częściej docenia płeć piękna! Również poziom wykształcenia nie jest tu bez znaczenia, chociaż uniwersalną wartość muzyki dostrzegają niemal wszyscy. Jeszcze niedawno negowano komercyjne znaczenie odtwarzanej w gabinetach (i nie tylko) muzyki. Szybko okazało się jednak, że na poczucie komfortu klienta ma wpływ nie tylko obsługa (miłe pogawędki z kosmetyczką), ale również relaksująco działające tło muzyczne. Zdecydowana większość klientów twierdzi, że dobra muzyka podczas zabiegów kosmetycznych pomaga im się skuteczniej zrelaksować.
Wśród miejsc, w których muzyka odgrywa znaczącą rolę, nie sposób nie wymienić lokali usługowych związanych z szeroko pojętą urodą – gabinety kosmetyczne, centra odnowy biologicznej, SPA, salony fryzjerskie. „W przeszłości pojawiały się często opinie negujące komercyjną wartość odtwarzanej w nich muzyki. Tymczasem, jak pokazują badania przeprowadzone przez TNS OBOP, na poczucie komfortu największy wpływ ma obsługa, z którą można sobie uciąć miłą pogawędkę (blisko 74% respondentów), oraz właśnie dobra muzyka (ok. 47% wskazań)” – czytamy w komunikacie ZPAV.
W dobie coraz bardziej wymagającego klienta, element muzyki jest nieodzowny.
Należy przy tym pamiętać, że ten wspaniały potencjał wymaga szacunku i docenienia tych, którzy tę muzykę tworzą. Twórcy muzyki nie biorą się znikąd! Ktoś poświęca część swojego czasu, a nade wszystko talentu, aby klient mógł się czuć zwyczajnie lepiej. Każdy, kto słucha jakiejkolwiek muzyki, doznaje pozytywnych emocji. Ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że jej twórca ma potrzeby materialne. Stąd też w obronie praw zrzeszonych kompozytorów, powstało wiele organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi. Uszanujmy to! Taka świadomość pozwoli nam na jeszcze piękniejsze doświadczenia związane nie tylko z relaksem.
Nabywając muzykę od wydawnictwa Victor 11 z kolekcji portalu muzyki relaksacyjnej najwSPAnialsza.pl, możecie być pewni, że jej odtwarzanie jest w zgodzie z obowiązującym współcześnie prawem konsumenckim. Mało tego – nie generuje żadnych dodatkowych kosztów. Każda zakupiona legalnie płyta z logo wydawnictwa Victor 11 (dowód księgowy – paragon lub faktura VAT) posiada licencję na jej publiczne odtwarzanie. Tak więc zapewniamy nie tylko komfort jaki daje piękna muzyka relaksacyjna w tle, ale również zero stresu, ponieważ nie ma dodatkowych opłat.
Muzyka zwolniona z opłat to Twój zadowolony klient!,
Wykorzystaj ogromny potencjał muzyki relaksacyjnej i zadbaj o nastrój w swoim salonie!
Roman Rybacki
źródło: www.solarium.net.pl
„SOLARIUM & Fitness” nr 3/2010 str. 56-57